«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

کارگردان انیمیشن «ساعت جادویی»: حضور در جشنواره فجر اتفاق خوبی است | انیمیشن‌سازان در مشهد یکدیگر را پیدا کرده‌اند

  • کد خبر: ۲۰۵۴۱۹
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کارگردان انیمیشن «ساعت جادویی»: حضور در جشنواره فجر اتفاق خوبی است | انیمیشن‌سازان در مشهد یکدیگر را پیدا کرده‌اند
انیمیشن «ساعت جادویی» به کارگردانی محمدعلی بصیری‌نیک و تهیه‌کنندگی محمدمهدی نخعی‌راد، تولید هنرمندان مشهدی است که به بخش پویانمایی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، انیمیشن «ساعت جادویی»، پسربچه‌ای را روایت می‌کند که یک ساعت جادویی از پدربزرگش می‌گیرد و به گذشته می‌رود و اتفاقات عجیبی برایش می‌افتد. کارگردان «ساعت جادویی» پس از بیان یک خطی داستان به موضوع مرحله طاقت‌فرسای تولید این انیمیشن می‌پردازد.

کارگردان انیمیشن «ساعت جادویی»: حضور در جشنواره فجر اتفاق خوبی است | انیمیشن‌سازان در مشهد یکدیگر را پیدا کرده‌اند

راهیابی به جشنواره فیلم فجر برای ما اتفاق بسیار خوبی است. زیرا فرصتی پیش می‌آید تا اثر به نمایش گذاشته شود.

محمدعلی بصیری‌نیک در ابتدا توضیح می‌دهد که فرایند تولید این اثر ۵ سال طول کشیده که ۳ سال از این زمان درگیر خط تولید بوده و ۲ سال دیگر هم مراحل آماده سازی آن زمان برده است.

بصیری‌نیک با این مقدمه به مسئله زمان‌بر بودن تولید انیمیشن در ایران اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: به طور کلی فرایند تولید انیمیشن بسیار زمان‌بر است و به همین دلیل تعداد انیمیشن‌هایی که به جشنواره‌ها و رویداد‌های فیلم می‌رود معمولا عددشان از ۲ یا ۳ بیشتر نمی‌شود برای همین راهیابی به جشنواره فیلم فجر برای ما اتفاق بسیار خوبی است. زیرا فرصتی پیش می‌آید تا اثر به نمایش گذاشته شود. در واقع این فرصت خوبی برای دیده شدن زحمات عوامل فیلم و شنیده شدن حرفی است که در آن اثر زده شده است.

به گفته این کارگردان، یک دلیل مسئله زمان در تولید انیمیشن، هزینه‌های تولید است، مسئله‌ای که سبب شد انیمیشن «ساعت جادویی» با هزینه شخصی  تولید شود.

او در این‌باره می‌گوید: این انیمیشن، گرچه حمایت‌هایی از آن شد، اما می‌توان گفت کاملا با هزینه شخصی تولید شده است.

کارگردان انیمیشن «ساعت جادویی»: حضور در جشنواره فجر اتفاق خوبی است | انیمیشن‌سازان در مشهد یکدیگر را پیدا کرده‌اند

در مشهد انیمیشن سازان یکدیگر را پیدا کرده و در یک فضا کار می‌کنند. در بسیاری مواقع یکدیگر را در تکمیل پروژه‌ها یاری رسانده و کمک می‌کنند تا اثارشان به ثمر بنشیند.

بصیری نیک در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به حضور در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان اشاره می‌کند؛ رویدادی که انیمیشن «ساعت جادویی» که در آن زمان «در مسیر تاریکی» نام داشت، در آن دیده شد و مورد توجه قرار گرفت.

او در این‌باره می‌گوید: حضور در جشنواره کودک و نوجوان برای ما تجربه بسیار خوبی بود همچنین دریافت جایزه ویژه گوهرشاد. زیرا در این رویداد اثر به نمایش گذاشته و نقد و بررسی شد و ما هم سعی کردیم از نقد‌ها در رفع ایرادات اثر بهره ببریم.

این کارگردان در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به وضعیت انیمیشن‌سازی در مشهد اشاره می‌کند که شکل صنعتی به خودش گرفته و در حال گسترش است.

کارگردان انیمیشن «ساعت جادویی»: حضور در جشنواره فجر اتفاق خوبی است | انیمیشن‌سازان در مشهد یکدیگر را پیدا کرده‌اند

بصیری نیک در این‌باره می‌گوید: به طور کلی انیمیشن سازی در مشهد صنعتی شده است و این اتفاق خوبی است. به ویژه در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در این زمینه در مشهد افتاده است. در واقع در مشهد انیمیشن‌سازان یکدیگر را پیدا کرده و در یک فضا کار می‌کنند. در کنار رقابت سالمی که وجود دارد در بسیاری مواقع یکدیگر را در تکمیل پروژه‌ها یاری رسانده و کمک می‌کنند تا آثارشان به ثمر بنشیند. این‌ها سبب شده است تا مشهد در حال تبدیل شدن به قطب انیمیشن‌سازی در کشور باشد. من هم امیدوارم از این صنعت رو به پیشرفت، حمایت شود.

کارگردان انیمیشن ساعت جادویی با بیان اینکه این اثر هنوز در جایی اکران نشده است، درباره نتایج جشنواره فجر پیش‌بینی نمی‌کند، زیرا بر این باور است که فارغ از نتیجه، حضور در جشنواره فجر به ویژه برای انیمیشن‌سازان خودش یک موفقیت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->